Meny logo

Leverer på et veldig høyt nivå

– Næringslivet her i Åsane er generelt veldig positive til Spekter Pluss og det de gjør. Det er mange bedrifter i nærområdet som benytter og er fornøyd med deres tjenester.

Tommy Aalen
Kjøpmann, Meny Åsane

Spekter Pluss har levert tjenester til Meny Åsane i flere år. Kjøpmann Tommy Aalen forteller at samarbeidet strekker seg tilbake til da butikken åpnet på Åsane Storsenter i 2012. Spekter Pluss utførte allerede da arbeid på senteret, og det var naturlig for Meny Åsane å inngå et lignende samarbeid.

– Næringslivet her i Åsane er generelt veldig positive til Spekter Pluss og det de gjør. Det er mange bedrifter i nærområdet som benytter og er fornøyd med deres tjenester, forteller Aalen.

Utfører et bredt spekter av arbeidsoppgaver

Aalen forteller videre at Spekter Pluss bistår med et bredt spekter av arbeidsoppgaver i og rundt butikken. De har medarbeidere fra Spekter Pluss hos seg fem dager i uken, samt arbeidsledere som styrer det daglige arbeidet.

– De gjør egentlig ganske mye forskjellig. De håndterer pant og tomgods, og det er de som drifter begge pantemaskinene på huset. De hjelper også til med håndtering av avfall, triller søppelkasser rundt på senteret og henter handlevogner og handlekurver som er spredt rundt omkring, forteller han.

I tillegg utfører de andre mindre oppdrag ved behov. Meny Åsane kjøper også en tilleggstjeneste av Spekter Pluss, som innebærer renhold og vedlikehold av handlevogner og -kurver.

– Vi er også en samarbeidsbedrift ved at vi har to personer her i arbeidspraksis på tiltak fra NAV. Disse følges også opp av Spekter Pluss. Så det har blitt et ganske bredt og godt samarbeid, sier Aalen.

– Blir nesten som våre ansatte

I hverdagen er det ikke så mye behov for kommunikasjon mellom ledelsen på Meny Åsane og hovedkontoret til Spekter Pluss. Aalen og de andre på Meny Åsane har derimot god dialog med arbeidsledere og de ansatte som jobber i butikken.

– De fleste har jo jobbet i butikken over lengre tid, så de vet stort sett hva de skal gjøre. Hvis det er noe ekstraordinært så kontakter vi ledelsen, og det fungerer alltid fint. Men de som jobber her kjenner vi jo godt. De er her hele tiden, så de blir nesten som ansatte hos oss. Jeg tror alle våre egne ansatte har et forhold til de ansatte fra Spekter Pluss, sier Aalen.

De leverer på et høyt nivå

Tommy forteller at de er veldig fornøyde med samarbeidet de har med Spekter Pluss. For han er det aller viktigste at han har samarbeidspartnere som er til å stole på. Det føler han at han kan med de ansatte i Spekter Pluss.

– Har vi avtalt noe, så leverer de det. Selv om de er en tiltaksbedrift så er det ingenting å utsette på kvaliteten de leverer. De er ryddige og det er flinke folk, det er mitt inntrykk, sier han.

Han vil absolutt anbefale andre bedrifter å bruke Spekter Pluss ved behov for å få utført lignende oppgaver

– Det kan jeg si med stor trygghet. De er ikke en veldig stor bedrift, men de er veldig profesjonelle. Jeg synes de leverer på et veldig høyt nivå, avslutter han.

Har din bedrift behov for bistand med ulike arbeidsoppgaver? Kontakt oss for en hyggelig samtale.

0